Aktualizacja informacji o wyborze do dofinansowania projektów w naborze nr RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20 08.04.2022 r.
Wykonując wyrok sądu administracyjnego i po ponownej ocenie projektu IP dokonała aktualizacji listy projektów wybranych do dofinansowania w naborze RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20, ogłoszonym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej II: Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka, Działania II.3: Zwiększenie konkurencyjności MŚP, Poddziałania II.3.1: Innowacje w MŚP.
Do dofinansowania wybranych zostało 1893 projekty o wartości dofinansowania 57 140 344,73 PLN.
Lista projektów wybranych do dofinansowania
Informacja o wyborze do dofinansowania kolejnych projektów w naborze nr RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20 08.03.2021 r.
W wyniku zakończenia procesu podpisywania umów o dofinansowanie IP dokonała aktualizacji listy projektów wybranych do dofinansowania, pozytywnie ocenionych pod względem formalno-merytorycznym oraz listy rezerwowej w naborze RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20, ogłoszonym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej II: Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka, Działania II.3: Zwiększenie konkurencyjności MŚP, Poddziałania II.3.1: Innowacje w MŚP.
Do dofinansowania wybranych zostało 1892 projektów o wartości dofinansowania 57 107 060,75 PLN.
Zmieniona lista projektów wybranych do dofinansowania
Zmieniona lista rezerwowa projektów do dofinansowania
Pytania i odpowiedzi dotyczące DOTACJI NA KAPITAŁ OBROTOWY 29.01.2021 r.
Pytania i odpowiedzi
Złożenie wniosku o płatność w konkursie na „kapitał obrotowy” 27.01.2021 r.
Beneficjent wnioskuje o przekazanie dofinansowania, składając do IP RPO WŁ wniosek o płatność wraz z załącznikami wskazanymi w umowie, potwierdzającymi stan zatrudnienia na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie (wrzesień 2020), w szczególności:
• deklarację ZUS DRA oraz raporty ZUS RCA/RSA za ostatni miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku (obligatoryjnie);
• oświadczenie o stanie zatrudnienia na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie zgodne ze wzorem opublikowanym na stronie internetowej IP RPO WŁ (obligatoryjnie);
• wydruk z systemu księgowo-kadrowego, potwierdzający stan zatrudnienia na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie (jeżeli Beneficjent posiada taki system);
• wszelkie inne dokumenty lub informacje i wyjaśnienia potwierdzające stan zatrudnienia na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie.
Jeżeli wniosek o płatność jest jednocześnie wnioskiem końcowym (tj. zostanie złożony po terminie zakończenia realizacji Projektu), w bloku Załączniki Beneficjent dodatkowo załącza oświadczenie o utrzymaniu działalności przez okres realizacji Projektu.
Beneficjent składa wniosek w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy, za pośrednictwem aplikacji głównej centralnego systemu teleinformatycznego - SL2014.
Wzory załączników – oświadczenia o stanie zatrudnienia oraz oświadczenia o utrzymaniu działalności (do pobrania) znajdują się poniżej.
plik 1 - oswiadczenie_o_utrzymaniu_dzialalnosci
plik 2 - oswiadczenie_o_stanie_zatrudnienia
Podpisywanie umów w konkursie na tzw. „Kapitał obrotowy” 31.12.2020 r.
Szanowni Państwo – obecnie jesteśmy w trakcie weryfikacji przedłożonych przez Wnioskodawców dokumentów niezbędnych do podpisania umowy o dofinansowanie w konkursie na tzw. „Kapitał obrotowy” (RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20). Z uwagi na bardzo dużą ilość projektów oraz mając na uwadze prawne możliwości wydłużenia terminu na podpisywanie umów w tym konkursie, informujemy, że proces zawierania pierwszych umów rozpoczniemy po Nowym Roku, a ostatnie umowy podpiszemy do 31 stycznia 2021 roku.
Prosimy Państwa o cierpliwość i wyrozumiałość dot. takiego rozwiązania. Pracownicy COP będą się z Państwem kontaktować indywidualnie w zakresie poprawy dokumentów oraz wyznaczenia terminu podpisania umowy, za pośrednictwem poczty mailowej, na adres e-mail podany we wniosku o dofinasowanie w Podsekcji II. Osoba upoważniona do kontaktu.
Dokładamy wszelkich starań, aby proces przygotowania umów był jak najkrótszy, nie mniej jednak skala blisko 2000 projektów jest olbrzymia, a praca do wykonania po stronie naszej instytucji bardzo angażująca i czasochłonna.
Dodatkowo z uwagi na powyższe, odpowiadając na Państwa liczne pytania, prosimy o dokonanie przemyślanych decyzji dot. zakupu podpisu elektronicznego niezbędnego do podpisania umowy z COP (uwaga ta dotyczy okresu ważności takiego podpisu).
Treść rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy w formie dotacji lub pomocy zwrotnej w ramach programów operacyjnych na lata 2014–2020 w celu wspierania polskiej gospodarki w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19 dostępna jest tutaj: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200002318
Film instruktażowy 10.12.2020 r.
Film instruktażowy dotyczący wypełniania dokumentów do podpisania umowy w konkursie na "kapitał obrotowy".
Informacja na temat podpisu elektronicznego - niezbędnego do podpisania umowy w konkursie 72. 08.12.2020 r.
Uwaga Wnioskodawcy w konkursie 72 na tzw. "kapitał obrotowy".
Tak jak informowaliśmy Państwa, do podpisania umowy o dofinansowanie niezbędne będzie posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który nie jest równoznaczny z posiadaniem profilu zaufanego.
W odróżnieniu od profilu zaufanego to płatne narzędzie umożliwiające złożenie podpisu bez konieczności osobistego stawiennictwa w siedzibie instytucji (jak sama nazwa mówi to podpis w formie elektronicznej).
Podpis kwalifikowany możecie Państwo zakupić u jednego z dostawców, a pełna lista firm świadczących takie usługi w Polsce znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji tj. stronie NCCert https://www.nccert.pl/ . Możecie Państwo też skorzystać z e-podpisu wydanego przez kwalifikowane podmioty w dowolnym kraju UE. Cena tego narzędzia zależy od:
* dostawcy,
* okres ważności certyfikatu,
* rodzaju urządzenia do składania podpisu (czytnik kart usb, token usb lub pcmcia).
Ponadto wyjaśniamy, że podpis elektroniczny jest konieczny tylko i wyłącznie na potrzeby podpisu umowy z COP. Wszystkie inne dokumenty niezbędne do podpisania umowy dostarczać będziecie Państwo do Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w tradycyjnej formie papierowej (pocztą lub osobiście) w godzinach pracy urzędu: tj.
od wtorku- piątku od 8:00-16:00
w poniedziałki od 8:00- 18:00
Informujemy, że w dniu 30 listopada 2020 r. zakończona została ocena dla konkursu nr RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20. 30.11.2020 r.
W dniu 30 listopada br. została zakończona ocena projektów złożonych w naborze „ Dotacja na kapitał obrotowy” nr RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20. Do dofinansowania wybrano 1903 projekty o wartości dofinansowania 57 197 327,59 PLN. Wszystkich Wnioskodawców poinformujemy o wynikach oceny mailem, na adres wskazany we wniosku o dofinansowanie (adres do kontaktu). Prosimy cierpliwie oczekiwać informacji mailowej. Przedsiębiorstwa wyłonione do dofinansowania prosimy o przygotowanie podpisów elektronicznych.
Lista projektów wybranych do dofinansowania
Lista rezerwowa projektów do dofinansowania
Skład Komisji Oceny Projektów
Informacja o zakończeniu naboru wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu 19.10.2020 r.
W dniu 12 października br. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy zakończyło przyjmowanie wniosków o dofinansowanie projektów dla konkursu nr RPLD.02.03.01-IP.02-10-072/20 w ramach poddziałania II.3.1: Innowacje w MŚP.
Złożone zostało 12 409 wniosków o całkowitej wartości 521 010 940,08 PLN.
Wartość dofinansowania, o które wystąpili wnioskodawcy, wynosi 521 010 940,08 PLN.
Ważny komunikat 08.10.2020 r.
Uwaga Wnioskodawcy. W trwającym naborze wniosków w konkursie na tzw. „Kapitał obrotowy” dostajemy od Państwa bardzo dużo maili związanych z prośbą o wycofanie złożonego wniosku. Informujemy, że dopuszczamy taką możliwość, jednak wymagamy od Państwa przesłania oficjalnego pisma załączonego do maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zawierającego wszelkie szczegółowe dane wnioskodawcy i błędnie złożonego wniosku (m.in. data i godzina złożenia wniosku, numer kontrolny). Pismo powinno być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wnioskodawcy.
Następczo Państwa prośby rozpatrywane będą indywidualne (nie jest to proces automatyczny). Złożenie kolejnego wniosku w generatorze będzie możliwe dopiero po skutecznym wycofaniu poprzedniego, o czym poinformujemy Państwa za pośrednictwem maila wygenerowanego przez Generator wniosków (tj. na adres, który został podany podczas rejestracji w generatorze).
W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z ponowną prośbą o bardzo staranne uzupełnianie wniosków o dofinansowanie i kilkukrotną weryfikację przed ostatecznym przesłaniem go do instytucji.
Ponadto przypominamy, że ostateczny termin składania wniosków upływa 12 października o godz. 16:00, jednak z uwagi na ogromne zainteresowanie konkursem, rekomendujemy przesyłanie wniosków w generatorze na bieżąco, nie czekając na ostatni dzień naboru.
WAŻNE! Załóż konto w systemie i sprawdź możliwość logowania 30.09.2020 r.
Konto w Generatorze wniosków dostępnym pod adresem www.cop-dotacje.pl, należy założyć do dnia 5 października 2020 r. Rejestracja kont w systemie IP po tej dacie będzie niemożliwa. Osoby, które dokonały rejestracji w poprzednim anulowanym naborze, nie muszą zakładać nowych kont, proszone są jedynie o zalogowanie i sprawdzenie czy dane logowania działają prawidłowo.